2019.05.28

Znamy finalistów konkursu Aulery 2019!

Do konkursu Aulery 2019 zgłosiło się 130 firm. W finale powalczy dwadzieścia dziewięć. Gratulujemy wszystkim biorącym udział i zapraszamy finalistów 6…

Do konkursu Aulery 2019 zgłosiło się 130 firm. W finale powalczy dwadzieścia dziewięć. Gratulujemy wszystkim biorącym udział i zapraszamy finalistów 6 czerwca na galę konkursu!

3D Motion Controls, Autenti, Cash Director, Chatbotize, Coffee Desk, DDOB, workai, Fun Wisher, Fakturownia, Just Join IT, Laparo, LiveSpace, MDBootstrap, Musicon Club, Place Me, Planet Plus, Push Push GO, Samurai Labs AI, Sembot, Senuto, Slow Hop, Stava, Sundose, Surge Cloud, Syntoil, Tidio, Time Camp, Yeti Force i Zonifero

GRATULACJE DLA WSZYSTKICH!

2019.05.09

Zgłoś swój startup do konkursu Aulery 2019

10 maja ruszyły zgłoszenia do konkursu Aulery czyli najstarszego konkursu wybierającego najlepsze polskie startupy. Od 2010 roku nagrody Aulerów przyznawane…

10 maja ruszyły zgłoszenia do konkursu Aulery czyli najstarszego konkursu wybierającego najlepsze polskie startupy. Od 2010 roku nagrody Aulerów przyznawane są polskim firmom, które konsekwentnie rozwijają się w środowisku innowacyjnych technologii i promują kulturę przedsiębiorczości.

Zobacz jak było w zeszłym roku i kto wygrał:

Zgłoszenia i udział są bezpłatne. Gala finałowa odbędzie się 6-go czerwca w Warszawie w Google for Startups (dawniej Campus Warsaw). Przyjmowanie zgłoszeń potrwa do 24 maja – po tym okresie zostanie ogłoszona lista finalistów.

KLIKNIJ I ZGŁOŚ SWÓJ STARTUP JUŻ TERAZ!

2019.05.09

Wesprzyj Aulę na Patronite!

Dawno, dawno temu… A dokładnie 12 lat temu narodziła się Aula. Stworzona w czasach, kiedy w Warszawie (w co ciężko…

Dawno, dawno temu…

A dokładnie 12 lat temu narodziła się Aula. Stworzona w czasach, kiedy w Warszawie (w co ciężko dziś uwierzyć) nie było miejsca, gdzie można było się spotykać i rozmawiać o przedsiębiorczości technologicznej (tak wtedy nazywaliśmy tworzenie startupów).

Na początku było bardzo kameralnie. Spotykaliśmy się w grupie kilkunastu osób w biurze Novella i jedząc pizzę zastanawialiśmy się nad tym, jak możemy sobie wzajemnie pomóc. Piękne czasy 🙂

Pizza nie przetrwała, natomiast zostały dyskusje po prezentacjach, wymiana doświadczeń, nawiązywanie relacji biznesowych i po prostu przyjaźni.

Społeczność Auli na chwilę obecną to ponad 6500 osób w samej Warszawie, tysiące godzin spędzonych na wspólnych eventach i dużo emocji towarzyszących gali Aulerów.

Kilka fajnych firm powstało dzięki Auli, kilka osób nawiązało cenne kontakty z klientami, a tysiące osób dostało możliwość wysłuchania na żywo wspaniałych prelegentów. I to zupełnie za darmo. Nigdy nie pobieraliśmy opłate za wstęp na Aulę czy branie udziału w Aulerach.

Po każdym sezonie Auli zadajemy sobie jednak to samo pytanie – czy będziemy dalej kontynuowali prowadzenia Fundacji i tym samym funkcjonowanie samej Auli. Czy mamy wystarczająco środków na realizację tego celu.

Działamy tak samo jak większość fundacji – utrzymujemy się ze środków, które zdobywamy od naszych sponsorów i partnerów.

Czasami dosłownie w ostatniej chwili dowiadujemy się, że któraś wspaniała firma może nas wesprzeć i dzięki temu jesteśmy w stanie planować kolejne spotkania i kolejny sezon spotkań.

Czasami jednak takiego wsparcia nie udaje nam się otrzymać. Wtedy musimy urealniać nasze plany i ciąć koszty.

Niepewność, stres i przede wszystkim brak możliwości planowania na dłużej niż pół roku powoduje, że zamiast skupiać się na utrzymaniu poziomu merytorycznego spotkań i Aulerów, zastanawiamy się nad organizacją kolejnego spotkania z potencjalnym sponsorem.

Chcielibyśmy to zmienić.

Aula jest małą fundacją i nasz roczny budżet to suma około 80 tysięcy złotych netto. W skład tego wchodzi zorganizowanie 9 spotkań Auli oraz konkursu Aulerów (wraz z galą finałową).

Co w przypadku Auli generuje koszty? Staramy się, aby uczestnicy Auli mogli wysłuchać najlepszych mówców, więc pomimo tego, że nie płacimy im za prelekcję (co też dla nas nie jest w porządku), to pokrywamy koszt dojazdu i noclegu prelegentów.

Jak może też wiesz, każda Aula jest nagrywana i udostępniania na kanale YouTube. Płacimy za montaż tych materiałów. Ponosimy też koszty reklamy poszczególnych eventów oraz abonamentów wielu narzędzi i usług za pomocą których możemy Aule prowadzić i obsługiwać.

Stałe koszty miesięczne to ponad 4 tysiące złotych. Jesteśmy bardzo małym zespołem. Merytorycznie każde spotkanie przygotowuje Artur Kurasiński a jego organizacją zajmuje się Maja Szybińska.

Zapewne kojarzysz Maję – to ona prowadzi spotkania, opiekuje się prelegentami i załatwia “papierkowe” sprawy fundacyjne.

Oprócz tego oczywiście robi tysiące rzeczy związanych z tym, żeby każda Aula odbyła się w zaplanowanym czasie. Maja jest jedynym pracownikiem Fundacji. Jeśli doczytałaś / eś do tego momentu, to chyba już zgadłeś, o czym chcę napisać dalej.

Żeby Aula mogła istnieć dalej, jesteśmy zmuszeni albo wprowadzić opłaty za wejściówki (myślimy o cenie 15 zł od osoby za jedno spotkanie) albo spróbować modelu crowdfundingowego.

A my wierzymy w naszą społeczność. Wierzymy w Ciebie.

Jeśli spośród 6500 osób zapisanych na aulowy newsletter tylko 20% wpłaciłoby miesięcznie po 5 złotych to Aula mogłaby dalej funkcjonować bez konieczności wprowadzenia biletów.

W tym momencie mamy do Ciebie prośbę. Pomóż nam prowadzić dalej Fundację Aula Polska organizującą spotkania Auli.

Prosimy – wejdź na stronę Patronite.pl i zadeklaruj miesięczną wpłatę. Każda złotówka jest dla nas ogromnie ważna i potrzebna. Dziękujemy!

12 lat to cholernie dużo czasu, ale naprawdę chcemy prowadzić Aulę jeszcze drugie tyle 🙂

Mamy energię, pomysły i siłę – potrzebujemy tylko Twojej pomocy!

Fundacja Aula Polska

Maja Szybińska
Artur Kurasiński

2019.04.24

We are proud to announce partnership between Aula Polska and Microsoft!

Recently Aula Polska and Microsoft have joint forces to provide startups with support in scaling their business. Starting May 2019…

Recently Aula Polska and Microsoft have joint forces to provide startups with support in scaling their business. Starting May 2019 we’ll organize meetings for ready-to-scale startups, which want to reach new costumers worldwide. 

During the meetings every startup will be able to present their project and our experts will discuss with you possible ways of cooperation and scaling.

So how can we help you? If you are looking for a way to scale your startup, reach new clients or enter new markets, talk to us!

Microsoft offers access to technology and joint sales engagements with startups. Startups are an indisputable innovation engine, and Microsoft is partnering with founders and investors to help propel their growth.

WHOM ARE WE LOOKING FOR?

We are looking for B2B startups at growth stage, which offer an innovative, technical solution that supports customers in their digital transformation.

HOW MICROSOFT HELPS STARTUPS SUCCEED AND GROW? 

We Partner in Business – we accelerate growth by connecting startups with partners and customers

• Customer Access – Microsoft is uniquely qualified to co-sell with startups 
• Microsoft has over 40 000 sellers, distribution channels, and hundreds of thousands of partners 
• By plugging startups into our sales engine, we can connect them directly to customers.    We Partner in Technology – we offer expert advice, architecture guidance, product recommendations 
• Training and upskilling 
• Face to face sessions with cloud architects 
• Onboarding advice and technology guidance 

THE VALUE OF PARTNERING WITH MICROSOFT

We extend Microsoft assets to drive our joint success:
• Worldwide Scale – Global support to help you enter new markets 
• Customer Relationships – Long standing relationships as trusted advisors 
• Technical Expertise – Leading cloud platform customer conversations 
• Largest Sales Team – Global sellers with incentives to sell with you 
• Partner Ecosystem – The broadest partner ecosystem 

MEET US AT INFOSHARE! 

Have questions? Join our first meeting on March 8th at Infoshare!
You’ll be able to drink refreshing beer, network with us and discuss possible cooperation!

MEETING DETAILS: 
Date: March 8th Time: 1PM – 3 PM

MEETING POINT: 
Infoshare’s networking zone (*add details*)

See You at Infoshare!

2018.06.12

Znamy zwycięzców Aulerów 2018

7 czerwca 2018 roku w Campus Warsaw odbyła się gala Aulerów. W trakcie wydarzenia 34 startupy walczyły o nagrodę Aulera.…

7 czerwca 2018 roku w Campus Warsaw odbyła się gala Aulerów. W trakcie wydarzenia 34 startupy walczyły o nagrodę Aulera. Finałowo Jury wyłoniło trójkę laureatów: BeesFund, CodersLab i UserEngage.

BeesFund jest pierwszą w Polsce platformą finansowania społecznościowego o charakterze udziałowym. Umożliwia pomysłodawcom zachęcanie Internautów do gromadzenia kapitału na realizację własnych przedsięwzięć biznesowych, społecznych i kulturalnych.

UserEngage to narzędzie do automatyzacji marketingu które pozwala w pełni zrozumieć zachowanie każdego klienta, czy użytkownika strony internetowej. Łącząc wiedzę na temat każdej interakcji pomiędzy firmą a klientem z automatyczną wielokanałową komunikacją, pozwala na płynną współpracę działów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta.

CodersLab to założona w 2013 roku polska firma szkoleniowa z branży IT, uznawana za największą szkołę programowania w Polsce, a zarazem za pierwszą na polskim rynku firmę oferująca szkolenia typu bootcamp z programowania komputerowego w zakresie: PHP, Python, Ruby, Node.js, .Net oraz WordPress. Szkolenia ukierunkowane są na kształcenie specjalistów w zakresie m.in.: front-end developer, back-end developer oraz full-stack developer.

Aulera specjalnego za wkład w rozwój środowiska startupowego otrzymała konferencja infoShare. Nagrodę odebrał w imieniu całego zespołu Grzesiek Borowski.

2018.06.04

Pelion Platynowym Partnerem w konkursie Aulery 2018!

Miło nam poinformować, że Patronat Platinium nad Konkursem Aulery 2018 objęła firma Pelion. Pelion doskonale wie, jak szybko rosną oczekiwania…

Miło nam poinformować, że Patronat Platinium nad Konkursem Aulery 2018 objęła firma Pelion. Pelion doskonale wie, jak szybko rosną oczekiwania wobec świata biznesu.

Firma od 28 lat uczestniczy w budowie i rozwoju rynku ochrony zdrowia w Polsce i na Litwie. Ambicją Pelion jest wytycznie kierunków rozwoju branży, przede wszystkim z myślą o zdrowiu Pacjentów.

Każdego dnia ponad 9,4 tys. pracowników firmy wzbogaca swoją wiedzę i umiejętności, a także poszukuje innowacyjnych rozwiązań w przekonaniu, że rozwój jest najlepszą drogą do sukcesu. Poznaj nas na http://www.pelion.eu/

2018.04.04

Warsztaty z Business Model Canvas

CZYLI MODEL BIZNESOWY NA JEDNEJ KARTCE PAPIERU

Gdzie: Startberry – ul. 306/308 Grochowska, 03-840 Warszawa  (zobacz na mapie)

  • Kiedy: 26 kwietnia (czwartek)
  • Godzina: 9.30-17.30
  • Cena: 599 zł + VAT

Opis warsztatów:

Masz pomysł na biznes, ale nie wiesz jak sprawdzić czy ma sens? Budujesz właśnie produkt, ale nie wiesz jeszcze jak będziesz docierać do klientów i wybrane przez Ciebie kanały są tymi najlepszymi? Nie wiesz, które z zadań w pracy nad Twoim projektem są najbardziej priorytetowe i za co zabrać się w pierwszej kolejności?

TE WARSZTATY SĄ WŁAŚNIE  DLA CIEBIE!

Podczas całodniowych warsztatów (8 godzin) poznasz i nauczysz pracować się z narzędziem, które pozwoli zaplanować działania Twojego biznesu na jednej kartce papieru. BMC, czyli Business Model Canvas to narzędzie stosowane przez startupy i korporacje. Dzięki temu narzędziu:

  • Poznasz narzędzie do walidacji swojego pomysłu na startup
  • Zweryfikujesz kluczowe elementy Twojego biznesu z doświadczonym praktykiem
  • Zaplanujesz pierwsze oraz najważniejsze działania swojego startupu
  • Sprawdzisz założenia dotyczące swojego biznesu
  • Przygotujesz dokument, który możesz pokazać inwestorowi

Kto powinien uczestniczyć w warsztacie?

  • Twórcy i pomysłodawcy startupów
  • Osoby tworzące pitch deck dla inwestorów
  • Członkowie kadry menadżerskiej
  • Wszyscy, którzy chcą się nauczyć jak weryfikować swoje pomysły

Prowadząca warsztaty:

Agnieszka Lewandowska – od 2009 roku pomaga początkującym przedsiębiorcom w tworzeniu i rozwijaniu własnych biznesów. Obecnie Community Manager w Startberry oraz mentor w m.in. takich programach jak: ReaktorX, Huge Thing, KTP Scale UP.

Wcześniej prezes zarządu Fundacji Startup School. Przez ponad dekadę w branży ICT zajmowała się business developmentem, project managementem oraz edukacją początkujących przedsiębiorców.

Pomogła rozwinąć biznesy ponad 100 osobom, z którymi wyinkubowała ponad 60 projektów oraz przeprowadziła warsztaty z tworzenia modeli biznesowych dla ponad 1500 osób. Wspiera ludzi chcących wejść na startupową drogę i podpowiada im, jak zrobić to najefektywniej.

Uwagi organizacyjne:

  • Organizatorem warsztatów jest Fundacja Aula Polska
  • W trakcie warsztatów będą przerwy na kawę / herbatę
  • Będzie jedna, dłuższa przerwa na obiad (posiłek nie jest zapewniany przez organizatorów)
  • Grupa będzie składała się z maksymalnie 20 osób
  • Organizator zapewnia biurka, krzesła i internet
  • Organizator zastrzega sobie prawa do odwołania warsztatów z powodu zbyt małej ilości zapisanych osób

Jak wziąć udział w warsztatach?:

  1. Wpłać kwotę 736,77 brutto (599 zł + 23% VAT) na konto Fundacji Auli Polskiej na konto 80 1140 2004 0000 3902 7575 3962 z dopiskiem: „Imię i Nazwisko – warsztaty 26 kwietnia”.
  2. Potwierdzenie wpłaty wyślij na maila artur@revolver.pl
  3. Wpłaty przyjmujemy tylko do dnia 20 kwietnia włącznie!

Masz dodatkowe pytania dotyczące warsztatów? Zadzwoń albo wyślij maila do Artura Kurasińskiego (601328052 / artur@revolver.pl)

2017.06.10

Aulery 2017 – poznaj najlepsze polskiej startupy!

W czwartek 8 czerwca w Campus Warsaw odbyła się dziewiąta gala Aulerów podczas której jury wyłoniło 5 zwycięzców… W tym…

W czwartek 8 czerwca w Campus Warsaw odbyła się dziewiąta gala Aulerów podczas której jury wyłoniło 5 zwycięzców…

W tym roku Jury miało bardzo ciężkie zadanie ponieważ z ponad 150 zgłoszonych firm wybrano bardzo wyrównaną grupę finalistów. Głosowanie było wyzwaniem do samego końca. Po długich obradach podjęto decyzję, że najlepszymi startupami o globalnym potencjale są: CallPage, Photon, Nexbio, IndaHash oraz Zapakuj.to

Wszystkim – finalistom i zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

2017.05.30

Znamy finalistów konkursu Aulery 2017

Jest! Mamy to! Już wiemy! To właśnie te dwadzieścia cztery startupy powalczą o Aulery 2017! 🏆 VR Premium, Beesfund, Portman Lights,…

Jest! Mamy to! Już wiemy! To właśnie te dwadzieścia cztery startupy powalczą o Aulery 2017! 🏆

VR Premium, Beesfund, Portman Lights, UserEngage, VP Plant, Zapakuj.to, CallPage, Zrzutka.pl, GameKit, Woolet, Wandlee, Sky Tronic, Edrone, SaaS Genius, Zencard, Tylko, Nexbio, StethoMe, IndaHash, Travelist, Photon, Pozamiatane, Musicon, Abyss Glass.

🏆 GRATULUJEMY FINALISTOM I ZAPRASZAMY WSZYSTKICH NA GALĘ 8 CZERWCA W CAMPUS WARSAW! 🏆

Na gali pojawią się goście specjalni ze swoimi prelekcjami: Eliza Kruczkowska z (Polski Fundusz Rozwoju) oraz Stefan Batory (Booksy). Wejściówki na galę są darmowe!

2017.04.28

Edukacja szansą dla start-upów

Czy nowoczesna edukacja może być wyzwaniem dla technologicznych start-upów? – odpowiedzi na to pytanie będzie można poznać podczas spotkania Aula…

Czy nowoczesna edukacja może być wyzwaniem dla technologicznych start-upów? – odpowiedzi na to pytanie będzie można poznać podczas spotkania Aula Polska 11 maja w Warszawie. Wstęp wolny, obowiązuje kolejność zgłoszeń.

Wśród prelegentów pojawią się przedstawiciele zarówno start-upów, jak i inwestorów oraz tych, którzy rozwijają dzisiaj technologie dla nowoczesnej oświaty w Polsce. O tym, że warto myśleć o rozwoju innowacyjnych projektów edukacyjnych, świadczy zmieniająca się infrastruktura i potrzeby współczesnych uczniów, urodzonych już  w erze Internetu, tzw. cyfrowi tubylcy.

Zapisy na aulę rozpoczną się 28 kwietnia na stronie www.aulapolska.pl, a spotkanie odbędzie się 11 maja br. o godz. 19 na Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie.

AULA POLSKA to najstarsza inicjatywa tego typu w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej ciesząca się ogromnym zainteresowaniem. Od 10 lat na ponad 200 bezpłatnych spotkaniach inicjatywy Aula Polska zaprezentowało się ponad 500 mówców, którzy wygłosili 600 prezentacji, a wysłuchało ich ponad 15000 gości. Spotkania organizuje Fundacja Aula Polska. To na Auli prezentowały się start-upy, które odnoszą dzisiaj globalne sukcesy, np. Brand24, SalesMANAGO, Pixers, UXPin, Showroom czy Booksy,

Do ich grona powoli dołącza robot Photon – polski start-up, dzisiaj wyceniany już na 10 mln złotych. Marcin Joka, szef Photon Entertainment, opowie historię firmy i o tym, jak zdobył finansowanie i wspólnie z partnerami wdraża robota do nauki programowania w polskich szkołach. A to wszystko wydarzyło się w ciągu ostatnich 2 lat.

Już w 2018 roku, według planów Ministerstwa Cyfryzacji, wszystkie szkoły w Polsce mają być podłączone do wspólnej Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej i dysponować dostępem do szerokopasmowego Internetu. Robert Król, Dyrektor Departamentu Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji, przedstawi na spotkaniu Aula Polska 11 maja wyzwania, jakie stoją przed cyfryzacją polskiej edukacji.

Verónica Gebhardt  z firmy Google podczas prezentacji „Google’s support of computer science education in Europe” przybliży projekty firmy Google dla edukacji w Europie. Będzie to wyjątkowa okazja do przyjrzenia się zaangażowaniu potentata internetowego w edukacji na rynku europejskim.

Z kolei Krystian Kozerawski opowie o tym, jak z blogera, pasjonata nowych technologii przerodził się w nauczyciela i uczy dzisiaj w szkołach najmłodszych uczniów programowania. A programowanie to najczęściej poszukiwana na rynku pracy umiejętność. Szacuje się, że na polskim rynku już teraz czeka 50 tysięcy wakatów dla programistów.

Wprowadzenie start-upu na rynek edukacyjny nie jest łatwym zadaniem, z uwagi na specyfikę systemu oświaty. O roli partnerstwa i know-how opowiedzą przedstawiciele Grupy MAC S.A., do której należy jedno z czołowych wydawnictw edukacyjnych w Polsce – MAC Edukacja. Ta polska firma, która z małej rodzinnej oficyny, przerodziła się w popularne wydawnictwo, została wyłącznym dystrybutorem wzbogaconej wersji edukacyjnej robota Photon w Polsce i oferuje go polskim szkołom z gotowymi scenariuszami zajęć, wykorzystując swoje blisko 30-letnie doświadczenie w edukacji.

Spotkanie 11 maja będzie również wyjątkową okazją do poznania możliwości rozwoju projektów na szerokim rynku latynoamerykańskim. Olbrzymi potencjał przybliży Martin Jerch, Dyrektor Departamentu Finansów i Relacji Inwestorskich ICEX Invest z Hiszpanii, który przedstawi program „Rising Startup Spain”.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona. Rejestracja on-line rozpocznie się 28 kwietnia na stronie www.aulapolska.pl

Spotkanie z cyklu Aula Polska pt. „Edukacja szansą dla start-upów. Poznaj wyzwania i je podejmij!”

  • Data spotkania i godzina: 11 maja 2017 roku o godz. 19.00, czwartek.
  • Miejsce: Akademia im. Leona Koźmińskiego, ul. Jagiellońska 57/59, 03-301 Warszawa.

www.aulapolska.pl

Aula Polska:

AULA POLSKA już od 10 lat promuje kulturę przedsiębiorczości technologicznej.

Wierzymy w potencjał polskich przedsiębiorców i innowatorów, dlatego wspieramy ich rozwój. Uważamy, że przedsiębiorczości należy uczyć, najlepiej poprzez praktykę i transfer doświadczeń – mówi Artur Kurasiński, jeden z założycieli Auli Polska. Na spotkania Auli prezentowane są młode firmy, praktycy i rozwiązania konkretnych problemów. Zapraszani są też specjaliści z różnych dziedzin, prezesi spółek medialnych i osoby będące autorytetami biznesowymi. AULA POLSKA to społeczność – skupiona wokół regularnych spotkań inicjatywy. Darmowe spotkania odbywają się średnio 2 razy w miesiącu. Spotkania są dostępne dla każdego chętnego, a ich celem jest również tworzenie ekosystemu sprzyjającemu innowacji firm i wspierającego aktywne postawy gospodarcze.