Vadim Makarenko

Gazeta Wyborcza
W "Gazecie Wyborczej" od 16 lat. W dziale gospodarczym pisze mediach, technologiach, reklamie i zarządzaniu. Autor wywiadów licznych wywiadów z praktykami i teoretykami biznesu.

W „Gazecie Wyborczej” od 16 lat. W dziale gospodarczym pisze o mediach, technologiach, reklamie i zarządzaniu. Autor wywiadów licznych z praktykami i teoretykami biznesu.

Autor książek „Tajne służby kapitalizmu” o tym, jak firmy zbierają informacje na temat konsumentów oraz „Zawód: zwycięzca” o liderach, którzy zarażają swoimi pomysłami pracowników i świat.

Wśród bohaterów tej ostatniej są Marissa Mayer, prezes Yahoo; Terry Leahy, który zmienił lokalną sieć sklepów Tesco w globalną korporację; Richard Plepler, prezes HBO oraz Arkadij Wołoż, twórca największej wyszukiwarki internetowej w Rosji.

Kilkakrotnie nominowany do nagrody Grand Press w kategorii reportaż, wywiad i dziennikarstwo specjalistyczne.

Absolwent wydziału dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego oraz stypendysta Reuters Institute for the Study of Journalism na Uniwersytecie Oksfordzkim (2013).