2017.01.31

Grupa METRO i Techstars uruchamiają pierwszy program dla start-upów z sektora rozwiązań cyfrowych dla handlu detalicznego

Grupa METRO we współpracy z Techstars uruchamia pierwszy program dla start-upów z sektora rozwiązań cyfrowych dla handlu detalicznego 12 czerwca…

Metro-Accelerator-Logo_Aula_Polska

Grupa METRO we współpracy z Techstars uruchamia pierwszy program dla start-upów z sektora rozwiązań cyfrowych dla handlu detalicznego

12 czerwca 2017 rusza nowy program akceleracyjny prowadzony przez Grupę METRO (w Polsce działającą pod marką Makro) we współpracy z firmą Techstars, skierowany do start-upów z sektora rozwiązań cyfrowych dla handlu detalicznego.

Celem programu ,,METRO Accelerator powered by Techstars” jest wsparcie rozwoju innowacyjnych rozwiązań mogących usprawnić procesy biznesowe w handlu detalicznym. Każda z 10 wybranych do programu firm otrzyma ofertę inwestycyjną wartą 120 000 euro. Aplikacje do programu można składać do 12 marca 2017.

Grupa METRO w sprawdzonej formule współpracy z firmą Techstars uruchamia nowy program dla start-upów, prowadzony pod szyldem „METRO Accelerator”, którego celem jest rozwój rozwiązań cyfrowych dla sektora handlu detalicznego. Program „METRO Accelerator for Retail powered by Techstars” uzupełnia działający już z sukcesami od dwóch lat program akceleracyjny dla rozwiązań cyfrowych adresowanych do sektora Horeca (hoteli, restauracji oraz usług cateringowych).

Nowy program rusza 12 czerwca 2017 w Berlinie. Jest on zaadresowany do start-upów oferujących innowacyjne rozwiązania cyfrowe dla niezależnych sklepów detalicznych, które stanowią kluczową grupę kliencką METRO.

Na przestrzeni trzech miesięcy programu w Berlinie doświadczeni mentorzy i eksperci będą wspierać dziesięć wyselekcjonowanych start-upów z całego świata w celu ulepszenia ich modelu biznesowego oraz zaistnienia na rynku. Program „METRO Accelerator for Retail powered by Techstars” jest pierwszych akceleratorem, który w usystematyzowany sposób promuje rozwiązania cyfrowe dla niezależnych sklepów detalicznych (B2B2C).

Apply-to-Metro-Accelerator-for-retail_Aula_Polska

Do programu poszukiwane są start-upy rozwijające produkty i usług technologiczne, które wspierają procesy biznesowe w sektorze detalicznym, lub które wzmacniają relacje z klientami i przenoszą ich w erę cyfrową. Poszukiwane aplikacje cyfrowe mają zapewnić przyszłe sukcesy klientom METRO. Poszukiwane są rozwiązania dla kiosków, lokalnych sklepów detalicznych, stacji paliw, sklepów z dostawą, jak również dla franczyzowych sieci detalicznych.

Już od teraz do 12 marca 2017 zainteresowane start-upy z całego świata (w tym również start-upy z Polski) mogą zgłaszać swój udział poprzez stronę internetową retail.metroaccelerator.com, gdzie należy wypełnić kwestionariusz zgłoszeniowy oraz opcjonalnie dodać video. Cały proces aplikacyjny odbywa się w języku angielskim.

Metro-Accelerator-for-retail-is-coming-to-you-cityinaday

Podczas wywiadów telefonicznych oraz bezpośrednich spotkań z doświadczonym jury złożonym z inwestorów oraz mentorów zostanie wyselekcjonowanych 10 najbardziej obiecujących start-upów.

2 marca w Campus Warsaw odbędzie się spotkanie z przedstawicielami METRO, Techstars oraz zainteresowanymi start-upami. Bieżące informacje o tym wydarzeniu oraz z całego programu można znaleźć na poniższych stronach:

Facebook

https://www.facebook.com/metroaccel/

Twitter

https://twitter.com/MetroAccel

Instagram

https://www.instagram.com/metroaccel/

LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/metro-accelerator

Rdzeniem naszej strategii jest wsparcie naszych klientów w uzyskiwaniu lepszych wyników biznesowych. W działaniach takich coraz ważniejszą rolę odgrywają rozwiązania cyfrowe. Po tym jak z sukcesem uruchomiliśmy wspólnie z firmą Techstars program METRO Accelerator dla sektora hotelarskiego i gastronomicznego czas przyszedł na kolejny krok. Jesteśmy przekonani, że niezależni przedsiębiorcy mogą odnieść znaczne korzyści z rozwiązań cyfrowych w odniesieniu do komunikacji z klientem, nowych usług, a także w zakresie samej działalności gospodarczej. To główny powód uruchomienia programu ,,METRO Accelerator for Retail”. Razem z firmą Techstars, pragniemy pomóc innowacyjnym przedsiębiorstwom skutecznie się rozwijać. W tym procesie start-upy otrzymają ogromne wsparcie, takie jak np. dostęp do ponad 100 specjalistów z branży.” – mówi Olaf Koch, członek zarządu grupy METRO AG. Ponadto każdy z dziesięciu wybranych start-upów otrzyma ofertę inwestycyjną wartą 120 000 tysięcy euro oraz możliwość korzystania z przestrzeni biurowej w sercu Berlina przez cały czas trwania programu.

Know-more-about-Metro-Accelerator-for-Retail

Po trzech miesiącach pracy z ponad 100 międzynarodowymi mentorami, start-upy zaprezentują swoje firmy inwestorom, przedstawicielom branży oraz publiczności podczas tak zwanego “Demo Day”, który odbędzie się we wrześniu 2017. Oferta programu obejmuje:

  • Ofertę inwestycyjną wartą 120 000 euro dla każdego z dziesięciu wybranych start-upów,
  • Dostęp do kadry zarządzającej i ekspertów powiązanych z METRO oraz Techstars,
  • Wsparcie mentorskie ze strony ekspertów METRO i Techstars oraz innych przedstawicieli branży, inwestorów i przedsiębiorców,
  • Darmowy dostęp do przestrzeni biurowej w samym sercu Berlina na czas trwania programu,
  • Członkostwo w międzynarodowej sieci kontaktów absolwentów programu Techstars oraz METRO Accelerator.

„Retail Accelerator jest dla nas strategicznie ważny i wysoce adekwatny dla naszych klientów. Szukamy najlepszych światowych innowacji B2B oraz B2C w sektorze detalicznym: począwszy od aplikacji rozszerzonej rzeczywistości w zakupach przyszłości poprzez rozwiązania cyfrowe dla logistyki handlu detalicznego, aż po technologiczne systemy prowadzenia sieci franczyzowych” – wyjaśnia Alexander Zumdieck, Dyrektor Zarządzający METRO Accelerator for Retail.

Alexander Hafner, Dyrektor Zarządzający programem METRO Accelerator for Retail w Techstars dodaje: „Z METRO start-upy mają okazję pracować przez trzy miesiące z wiodącymi i dobrze powiązanymi partnerami z branży detalicznej. Branża ta to jeden z tych rynków, na których tempo wzrostu rozwiązań cyfrowych jest najszybsze, tak więc współpraca pomiędzy start-upami i ekspertami z branży w ramach akceleratora jest kluczowa dla rozwoju przewagi konkurencyjnej. W ten sposób tworzone są innowacyjne modele biznesowe dające korzyści specjalistycznym partnerom handlowym METRO oraz końcowym użytkownikom”

Więcej informacji oraz aplikacja na program: retail.metroaccelerator.com

2016.06.06

Automater, Telemedico, Booksy i XTPL zwycięcami Aulerów 2016!

W dniu 6 czerwca 2016 roku w trakcie konferencji Bitspiration rozdano po raz ósmy nagrody Aulery (nagrody stworzone przez Aulę…

 

aulery_2016_aula_polska

W dniu 6 czerwca 2016 roku w trakcie konferencji Bitspiration rozdano po raz ósmy nagrody Aulery (nagrody stworzone przez Aulę Polską). W tym roku zanotowano rekordową ilość ponad 140 zgłoszeń a 36 członków jury zakwalifikowało do finału 23 startupy:

XTPL

Telemedi

BUY.BOX

Metricso

SHU

Automater

Kekemeke

Photon Entertaiment

Booksy

CallPage

CoffeeDesk

ACR System

Reality Games

Panolingo

iWisher

BeesFund

Ronzo

Nudelta

HospiCare

OriginTag

Zapakuj.to

Unified Factory

SatAgro

Podczas gali finałowej w Warszawie na terenie zajezdni MZA zwycięzcami zostali: Automater, Telemedico, Booksy i XTPL. Nagrody wręczali przedstawiciele Sponsorów i Partnerów: Jakub Turowski (Facebook), Ewa Sadowska (UPC), Paweł Klimiuk (Allegro) oraz Daria Kowalska (Akademia Leona Koźmińskiego).

Wszystkim: finalistom i zwycięzcom gratulujemy!

2015.10.18

The Venture – milion dolarów dla startupów!

15 października rusza pierwsza polska edycja globalnej inicjatywy The Venture. Celem programu jest wspieranie i promowanie młodych przedsiębiorców i START-UPów z…

the venture_michał żebrowski

15 października rusza pierwsza polska edycja globalnej inicjatywy The Venture. Celem programu jest wspieranie i promowanie młodych przedsiębiorców i START-UPów z całego świata, którym bliska jest idea dobrego biznesu. Intrygujący pomysł, przemyślany plan oraz założenia, a także odpowiednia prezentacja mogą być przepisem na sukces.

Zwycięzcy pierwszej polskiej edycji konkursu będą mieli okazję przedstawić swoje pomysły na biznes na arenie międzynarodowej, a tym samym zawalczyć o nagrodzenie ich projektu funduszami. Łączna pula nagród to 1 milion dolarów.

Projekt organizowany jest w ramach globalnej kampanii Chivas Regal The Venture, promującej biznesy zaangażowane społecznie. Jego celem jest wspieranie młodych przedsiębiorców oraz START-UP-ów, które chcą osiągnąć sukces „we właściwy sposób”, a rozwiązywanie problemów społecznych jest dla nich równie ważne jak osiąganie korzyści finansowych.

Finaliści polskiej edycji otrzymają nagrody o łącznej wartości 80 000 zł. Dodatkowo zwycięzca będzie miał możliwość zaprezentowania swojego pomysłu na arenie międzynarodowej w globalnym etapie The Venture, w którym łączna suma nagród opiewa na milion dolarów. Sukces lokalny, sukces globalny

W programie The Venture mogą wziąć udział zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero tworzą swój pomysł na biznes, jak i ci, których firmy już rozpoczęły swoją działalność, ale są obecne na rynku nie dłużej niż trzy lata.

Najważniejszym kryterium, według którego oceniane będą zgłaszane projekty, będzie szeroko rozumiana użyteczność społeczna. Dotyczy to zarówno wspierania pracowników, ochronę środowiska, jak i oferowanie usług i produktów, które odpowiadają na realne problemy i potrzeby społeczności.

Organizatorzy Programu szukają firm oraz pomysłów na biznes, których działania będą siłą napędową pozytywnych zmian na świecie oraz które będą inspiracją dla innych: firm oraz społeczeństwa.

W pierwszej edycji The Venture uczestniczyli przedsiębiorcy z 16. krajów, którzy zaprezentowali wyjątkowe pomysły na biznes. Dzięki wsparciu jury eksperckiego dopracowali swoje koncepcje i stworzyli plany biznesowe, które są siłą napędową pozytywnych zmian, a jednocześnie przyniosą swoim twórcom wymierne korzyści finansowe. Duży sukces pierwszej edycji zachęcił twórców do rozszerzenia zasięgu programu. Do tegorocznej edycji zgłosiło się na ten moment aż 25 krajów.

Chętni mogą zgłaszać się do polskiej edycji programu The Venture do 15 grudnia br. Lokalne wyniki zostaną ogłoszone w styczniu 2016 roku. Zwycięzca zostanie zakwalifikowany do globalnego finału, w którym rywalizować będzie z uczestnikami z całego świata. Nagrodą do zdobycia jest część puli w wysokości miliona dolarów.

 

Zasady uczestnictwa w programie oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie:

https://www.theventure.com

the venture_polska_pernod_ricard_aula polska

Jury polskiej edycji „The Venture”:

Michał Żebrowski – aktor filmowy, teatralny i radiowy, który połączył swoją pasję zawodową z biznesem tworząc Teatr 6.piętro. Obecnie jest jego dyrektorem naczelnym i producentem. Jeden z najpopularniejszych polskich aktorów. Zagrał w kilkudziesięciu filmach w Polsce i za granicą oraz w spektaklach Teatru Telewizji.

Występował na deskach większości warszawskich teatrów i na wielu scenach w całej Polsce. Laureat wielu prestiżowych nagród polskiego show-biznesu. Od 1995 roku jest producentem wydawnictw fonograficznych. Od 2006 roku współprodukuje także przedstawienia teatralne, które do dziś są scenicznymi przebojami.

Agnieszka Oleszczuk-Widawska – jedna z najbardziej znanych przedstawicielek środowiska startupowego, a także jedna z pierwszych w Polsce kobiet, które stworzyły swoje startupy. Jej system rejestracji i sprzedaży biletów online na wydarzenia Evenea.pl został nagrodzony branżową statuetką Aulera 2011.

W latach 2012-2013 pełniła funkcję dyrektora największego na świecie akceleratoraz Doliny Krzemowej – Founder Institute Warsaw. Współorganizatorka spotkań branży startupowej IT LubCamp, Aula Polska Lublin i Startup Weekend Lublin. Przez ostatnie 1,5 roku współtworzyła Mimpi.pl – serwis pomagający spełniać marzenia. Wykładowca, trenerka, mentorka.

Marian Owerko – absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Handel Zagraniczny. Podczas studiów wspólnie z przyjaciółmi założył firmę Bakalland, która  jest liderem na rynku bakalii w Polsce i właścicielem takich marek jak Bakalland i Delecta.

Obecnie Przewodniczący Rady Nadzorczej Bakalland S.A. Współwłaściciel Funduszu Solter Capital, inwestującego w branżach FMCG, nieruchomościach  oraz obszarze nowych technologii.

Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenie Polski za działalność na rzecz promocji przedsiębiorczości. V-ce Prezes Polskiej Rady Biznesu, w ramach której współorganizuje Program Kariera – program praktyk przeznaczony dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem – studentów oraz absolwentów uczelni wyższych, do 30. roku życia.

Philip Ainsworth – Abolwent szkockiego Universytecie Saint Andrews. Szerokie doświadczenie biznesowe zdobywał na wielu rynkach. Piastował stanowisko menedżera regionalnego w Chivas Brothers. W 2012, został mianowany dyrektorem regionalnym odpowiadającym za obszar Europy Środkowo-Wschodniej i Afryki (EMEA).

Obecnie Dyrektor Marketingu, Członek Zarządu Wyborowa Pernod Ricar. Od dawna związany z marką Chivas Regal, która jest organizatorem projektu The Venture.

Bliska jest mu idea biznesu zaangażowanego społecznie oraz szlachetności, która od wielu lat wpisana jest w esencję marki Chivas Regal. W tym roku wraz z polskimi ekspertami będzie oceniał startupy w lokalnej edycji The Venture i szukał tego, który najlepiej oddaje ideę „win the right way”.

Aula Polska jest partnerem projektu „The Venture”

2015.08.06

Aula Polska partnerem Forum Inwestycyjnego

To już ósma edycja Forum Inwestycyjne w Tarnowie (7-8 września 2015), które stanowi preludium dyskusji na Forum Ekonomicznym w Krynicy-Zdrój.…

michał sadowski forum inwestycyjne

To już ósma edycja Forum Inwestycyjne w Tarnowie (7-8 września 2015), które stanowi preludium dyskusji na Forum Ekonomicznym w Krynicy-Zdrój.

W Programie tegorocznego spotkania, przewidziana jest sesja inauguracyjna, liczne debaty, wykłady, prezentacje i spotkania reprezentantów biznesu, a także wybitnych ekonomistów i przedstawicieli rządów z Polski, Unii Europejskiej i innych krajów. Pierwszy dzień Forum zakończy ceremonia wręczenia Nagród: Inwestora i Inwestycji Roku Europy Środkowo Wschodniej.

Wiodącymi tematami tegorocznego Forum Inwestycyjnego będą nowe modele zarzadzania w firmach cyfryzacja, Internet Rzeczy, startupy i efektywne wykorzystanie środków z nowej perspektywy unijnej.

Chcecie dowiedzieć się więcej na temat startupów, Social Media, i o tym  jak tworzyć i rozwijać własny biznes? Zapraszamy!

Udział w  konferencji jest bezpłatny!

Rejestracja:

http://www.forum-ekonomiczne.pl/forms/forum_inwestycyjne.php?lang=pl

2015.06.23

Czy wiesz kto wygrał Aulera 2015?

Poniżej lista zwycięzców konkursu Aulery 2015. Gratulujemy wszystkim biorącym udział (22 finalistom) jak i tym, którzy według Jury zostali zwycięzcami…

aulery2015_lista_zwycięzców

Poniżej lista zwycięzców konkursu Aulery 2015. Gratulujemy wszystkim biorącym udział (22 finalistom) jak i tym, którzy według Jury zostali zwycięzcami tegorocznej edycji:

A z rąk Auli Polskiej nagrodę specjalnę otrzymał Bartłomiej Gola (SpeedUP Group) za wkład w rozwój polskiej przedsiębiorczości technologicznej, wsparcie startupów jak i dzielenie się wiedzą jak VC.

Dziękujemy wszystkim za wsparcie i udział w Gali Aulerów. Do zobaczenia za rok a ze wszystkim, którzy uczęśczają na Aulę widzimy się już w październiku.

Miłych wakacji :)!

2015.06.09

„Mobile dla Menedżerów” recenzja książki

"Mobile dla Menadżerów" to książka której Aula Polska patronuje. Książka szczególna ponieważ napisana przez Marcina Zarembę - jedną z osób,…

mobiel dla menadżerów marcin zaremba

Marcin Zaremba napisał książkę w której opisuje w bardzo klarowny ale również przystępny dla czytelnika nie będącego geekiem czy inżynierem jak powinny zachodzić procesy organizacji pracy nad aplikacjami mobilnymi, tworzenia założeń, kontroli i egzekucji.

„Mobile dla Menadżerów” znajdziemy również przemyślenia autora dotyczące zagadnień związanych z „długiem technologicznym”, jakością pracy, technikami agile czy kondycją polskiego rynku tworzenia aplikacji mobilnych.

„MdM” to unikalna pozycja na polskim rynku ponieważ napisana została przez osobę z praktycznym doświadczeniem z branży, twórcę wielu aplikacji i osobę zarządzającą zespołami tworzącymi aplikacje mobilne dla biznesu.

Dla kogo jest to książka? Autor kieruje ją do kilku grup czytelników:
– menedżerów średniego szczebla spoza branży mobile, którzy dostali zadanie zrobienia przez ich firmę pierwszego kroku w świecie mobile;
– osób związanych ze start-upami, którzy poddani są podwójnej presji – ze strony rynku oraz inwestorów, aby mądrze zbudować swój produkt mobilny;
– pracowników, którzy zdobywają doświadczenie w branży mobilnej.

Z książki skorzystają także studenci, przygotowujący się do wejścia na rynek pracy z koniecznym przygotowaniem technicznym i biznesowym.

Po przeczytaniu „MdM” czytelnik będzie w stanie wycenić projekt, dokonać szkiców założeń, poprowadzić projekt oraz ocenić jego wykonanie. Taka wiedza jest niezbędna dla każdej osoby zaangażowanej w projekty mobilne – po stronie klienta, agencji interaktywnej czy software house’u.

 

2015.06.07

Znamy finalistów konkursu Aulery 2015!

Wiemy już kto powalczy o Aulery 2105! Jury spośród 22 startupów i firm wybierze 3 najlepsze...

aulery2015_lista_nominowanych

Wiemy już kto powalczy o Aulery 2105! Jury spośród 22 startupów i firm wybierze 3 najlepsze.

W tym roku tak jak i w poprzednich zgłosiło się bardzo startupów prezentujący bardzo wysoki poziom. I jak zwykle to stworzy problem dla Jury kogo wybrać 🙂

Poniżej lista wszystkich 22 finalistów (kolejność przypadkowa):

Wooloo
Ifinity
MyBaze
BUY.BOX
Growbots
SMSAPI
Beesfund S.A.
Furgonetka.pl
Uxeria.com
Automater
Legimi
NOTJUSTSHOP
LifeTube
Wspieram.to
GO.pl
MiniCRM
Quarticon
BETEGY
Lerni.us
LadyTime
Sugester
SEMSTORM

Przypominamy, że Gala Aulerów odbędzie się 22-go czerwca 2015 roku o godzinie 12:45 w PKiN w Warszawie podczas konferencji Bitspiration.

Finalistom (i wszystkim chętnym) przypominamy, że wstęp na galę jest płatny (umożliwia również udział w dwudniowej konferencji Bitspiration).

Bilety (tylko do środy 10-go czerwca włącznie!) można nabyć na tej stronie ze zniżką 50% po wpisaniu kodu: Aulery_50

Wszystkim finalistom serdecznie gratulujemy! Widzimy się podczas Gali Aulerów 22-go czerwca w Pałacy Kultury i Nauki podczas konferencji Bitspiration!

2015.05.11

Aulery 2015 – konkurs na najlepszy polski startup rozpoczęty!

Z początkiem maja ruszyły Aulery czyli konkurs na najlepszy polski startup. Od 2010 roku nagrody Aulerów przyznawane są polskim firmom,…

Aulery 2015

Z początkiem maja ruszyły Aulery czyli konkurs na najlepszy polski startup. Od 2010 roku nagrody Aulerów przyznawane są polskim firmom, które konsekwentnie rozwijają się w środowisku innowacyjnych technologii i promują kulturę przedsiębiorczości.

Do tej pory Aulery zostały przyznane pięć razy:

Aulery 2010
Peryskop.pl
JakDojade.pl
GameTrade.pl
AdTaily.pl
Rafał Agnieszczak

Aulery 2011
Evenea.pl
Humanway.pl
inFakt.pl
Ciufcia.pl
Maciej Jankowski

Aulery 2012
Brand24
Can’t Stop Games
UXPin

Aulery 2013
Showroom
PIXERS.pl
Sotrender
Migam

Aulery 2014
SalesMANAGO
MySpiroo
TurboTłumaczenia
Akademia Leona Koźmińskiego

Rejestracja i udział w konkursie są bezpłatne. Wystarczy zarejestrować się poprzez tę stronę. Gala finałowa odbędzie się 22-go czerwca w Warszawie w Pałacu Nauki i Techniki podczas konferencji Bitspiration. Przyjmowanie zgłoszeń potrwa do 31 maja 2015 roku. Po tym okresie zostanie ogłoszona lista finalistów.

Specjalnie dla Aulowiczów mamy zniżkę 25% na zakup biletów na galę i dwa dni konferencji Bitspiration – wystarczy wejść na tę stronę i wpisać kod „Aulery_25”

2015.03.25

Ve Interactive Partnerem Auli Polskiej

W sezonie 2014-2015 Partnerem Auli Polskiej będzie Ve Interactive. Ve Interactive jest wielokrotnie nagradzaną brytyjską firmą technologiczną, oferującą pakiet aplikacji…

Ve_logo_

W sezonie 2014-2015 Partnerem Auli Polskiej będzie Ve Interactive.

Ve Interactive jest wielokrotnie nagradzaną brytyjską firmą technologiczną, oferującą pakiet aplikacji funkcjonujących na zintegrowanej platformie, pomagających firmom e-commerce zwiększać ruch na stronie, wzmacniać zaangażowanie klientów oraz maksymalizować liczbę konwersji.

Ve Interactive jest m.in. laureatem nagrody Data Strategy 2014 w kategorii Real-Time Marketing, Złotym Medalistą w konkursie International Business Stevie® Awards 2014 za VePlatform oraz Złotym Medalistą w konkursie International Business Stevie® Award 2013 w kategorii Computer Software Company of the Year.

Ve Interactive została założona w 2009 roku w Londynie. Zatrudnia blisko 600 osób w 19 biurach w 47 krajach na całym świecie. Z rozwiązań Ve do marketing i reklamy online każdego dnia korzysta ponad 6000 firm e-commerce o zasięgu lokalnym i globalnym.

Śledząc i analizując każdego dnia rynek transakcji online o wartości wielu miliardów funtów, Ve dysponuje ogromną wiedzą na temat zachowań i preferencji konsumenckich, przekładającą się na efektywność oferowanych rozwiązań, pozwalających kreować efektywne i precyzyjne kampanie marketingowe.

1234...