2007.08.16

Na wakacyjnie

Czwartek 16.08.2007, godz.19.00 - Giełda leci na łeb na szyję, koalicja się rozpada, Warszawa rozkopana jak za czasów II wojny, ale pomimo tych powiedzmy szczerze obiektywnych trudności Aula Polska odbyła się po raz siódmy…

..A na początku zostałem spryskany dezodorantem Axe…żartuję 🙂 Pojawiły się natomiast pytania dot. akcji i tego bloga, zapytano mnie ile kasy na tym przyciąłem i czy jem tylko produkty Unilvera. Ponieważ zostałem już przez część blogosferowiczów otagowany “Mr.Flog” a przez cześć po prostu odsądzony od czci i wiary nie pozostaje mi nic innego jak kontynuować ciężką pracę walki z cenzurą – zapraszam na protest bloga będzie tam się działo niedługo wiele ciekawych rzeczy.

Ale do rzeczy – tym razem Krzysiek “Ubik” kreatywnie wykorzystał czas zazwyczaj poświęcany na oczekiwanie na spóźnialskich i przypomniał nam jeden z filmików nakręconych dla BMW jako viral w 2001 roku. Ponieważ nikt z uczestników Auli nie potrafił odpowiedzieć prawidłowo na zagadkę Krzyśka (Krzyśku, przypomnisz?) więc dajemy szanse również wszystkim nieobecnym na popisanie się swoja wiedza.

Kolejną osobą prezentującą się na Auli 7 był Maciek Budzich, twórca i cierpliwy uzupełniacz bloga MediaFun.pl. Maciek podzielił się z nami swoimi wątpliwościami dot. pojęć i rozmytych definicji marketingu szeptanego, virali, e-commerce itd. Podczas swojego wystąpienia (o zgrozo, 20 minut! 🙂 ilustrował swoją przemowę licznymi filmikami. Mam nadzieje, ze zamieści spis tychże w swojej prezentacji do ściągnięcia 🙂

Ponieważ Aula7 miała charakter wakacyjny (ze względu na pogodę i liczbę zebranych aulowiczów) więc wystąpień nie było dużo i drugim, ostatnim było przedstawienie nowego serwisu a właściwie giełdy usług GetUp.pl. Chłopaki z GetUp.pl (a dokładnie: Paweł Wyborski, Bartłomiej Mańkowski i Maciej Czyżowicz) pokazali nam serwis i opisali swoje pomysły na jego rozwój. W skrócie ma to działać tak, że zgłaszają się usługodawcy i usługobiorcy w jedno miejsce, licytują usługę i wybierają partnera. Wydaje się proste i skuteczne, jednak ja i Wojtek Chojnacki z którym parę lat temu stworzyłem coś podobnego (platforma ekskalibur) mieliśmy kilka uwag dot. sposobu przyciągania i namawiania ludzi do skorzystania z usług takiego mechanizmu.

Oprócz mnie do projektu GetUp.pl swoje zdanie krytyczne wygłosiło kilka innych osób z sali wskazując na mielizny i rafy czyhające na każdego twórcę drugiego elance.com czy guru.com 🙂 Niemniej jednak diabeł tkwi w szczegółach i zapewne (co sugerowałem) skupienie się i wysycenie jednej niszy (np. usługi budowlane bądź motoryzacyjne) powinno pomoc w rozbudowie serwisu.

W części “pizza+pogaduchy” dowiedziałem się, że pomysł Alka Tarkowskiego, który namówił mnie na dołączenie ze swoimi tematami do jego grupy na PTI w Wisie przeszedł przez glosowanie – zapraszam wiec do Wisły na jesienna konferencje, która w tym roku obfitować będzie w wystąpienia osób znanych z tzw. blogosfery. Był to pomysł Piotra Fuglewicza aby rozruszać lekko skostniała organizacje – szczegóły tutaj.