2015.01.03

Wirtualna Rzeczywistość – Rozrywka, Medycyna, Edukacja

Wirtualna rzeczywistość to nie tylko gry. Słyszymy o projektach w turystyce, edukacji, wojsku czy architekturze. Jaki potencjał kryje ten rynek? Czym się charakteryzuje? Czy warto już teraz swoją karierę związać z rynkiem VR?

Rzeczywistością Wirtualną (ang. Virtual Reality) najpierw zainteresowali się pisarze science fiction. Jednym z bardziej znanych był William Gibson, twórca nurtu cyber punk, który opisał ją, w swojej klasycznej już dziś powieści Neuromancer. Pierwszą próbą przeniesienia virtual reality do kina był „Kosiarz umysłów” Bretta Leonarda z 1992 roku. Matrix natomiast opowiada o świecie, w którym w umysły ludzi wtłoczono tytułową „matrycę” – wirtualny obraz rzeczywistości, której tak naprawdę nie ma.

Pierwsze próby z technologiami VR nie były zbyt obiecujące. Dopiero Oculus Rift to projekt, który zrewolucjonizował branżę i wtedy VR „odkryto” na nowo. Okazało się, że na rynku pojawiło się dziesiątki firm, które pracują nad własnymi rozwiązaniami. Wirtualna rzeczywistość to jednak nie tylko gry. Zastosowanie znajduje już dziś w turystyce, edukacji, wojsku, architekturze, otwiera też nową kartę w historii kinematografii. Jaki potencjał kryje ten rynek? Czym się charakteryzuje? Czy warto już teraz swoją karierę związać z rynkiem VR?

Kontakt dla mediów i partnerów:

Artur Kurasiński

tel.: +48 601 328 052