Oculus Rift – rzeczywistość wirtualna, nie tylko dla graczy

Paweł Surgiel (BIVROST - VR Video Technologies)

Oculus Rift to projekt, na który czeka cały świat związany z grami komputerowymi i który nazwać można konkwistadorem odkrywanego na nowo rynku rzeczywistości wirtualnej. Ale po piętach depczą mu giganci światowej elektroniki. Swój produkt zapowiedziało Sony, a Samsung i Zeiss już teraz przedstawili własne rozwiązania bazujące na smartfonach.

Wirtualna rzeczywistość to jednak nie tylko gry. Staje się ona zagadnieniem wykraczającym poza elektroniczną rozrywkę. Zastosowanie znajduje już dziś w turystyce, edukacji, wojsku, architekturze, otwiera też nową kartę w historii kinematografii. Wszystkie te obszary wymagają zastosowania właściwych narzędzi i odpowiednich praktyk. Jaki potencjał kryje ten rynek? Czym się charakteryzuje? Czy warto już teraz swoją karierę związać z rynkiem VR?